سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-page SEO) چیست ؟

سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-page SEO) چیست ؟

سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-page SEO) چیست ؟سئوی خارج از صفحه نوعی بهینه سازی موتور جستجو است که از بهینه سازی خارج از سایت برای بهبود رتبه وب سایت یا صفحه در نتایج جستجوی مرتبط استفاده می کند.

سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-page SEO) چیست ؟

Contents

بهینه سازی های خارج از سایت خارج از سایت شما انجام می شود و شامل لینک سازی، نقل قول های محلی و موارد دیگر می شود.

سئو خارجی چیست؟بهینه سازی موتور جستجو (SEO) معروف است که از چندین کیفیت تشکیل شده است و یکی از مهم ترین آنها فاکتورهای خارج از صفحه است. سئوی خارج از صفحه شامل فاکتورهای ضروری سئو برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو، مانند بک لینک ها است، و آنها بخش بزرگی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال هستند.

با این حال، برای افرادی که تازه وارد بازاریابی اینترنتی شده اند، «سئوی خارج از صفحه» ممکن است اصلاً معنی نداشته باشد.

سئوی خارج از صفحه یا Off-Page چیست؟

در زیر، چند واقعیت مهم را پیدا خواهید کرد که می تواند به روشن شدن اهمیت سئو خارج از صفحه کمک کند و در عین حال توضیح دهد که بهینه سازی خارج از صفحه برای موتورهای جستجو به چه معناست. اگر می خواهید با یک متخصص در مورد سئو خارج از صفحه صحبت کنید، می توانید با شماره 09108582386  با ما تماس بگیرید.

سئو خارج از صفحه یا آف پیج چیست؟

سئو خارجی چیست؟سئو خارج از صفحه تکنیک های بهینه سازی را توصیف می کند که می تواند رتبه شما را در صفحات نتایج موتور جستجو بهبود بخشد

سئو خارج از صفحه، همچنین به عنوان سئو خارج از سایت شناخته می شود، تکنیک های بهینه سازی را توصیف می کند که می تواند رتبه شما را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) بهبود بخشد. با این حال، این تکنیک‌ها خارج از سایت شما اتفاق می‌افتند و شامل جذب لینک از سایر وب‌سایت‌ها، اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی، و اشاره در سراسر وب می‌شوند.

سئوی خارج از صفحه Off-Page seo در مقابل سئو داخلی On-Page seo

سئو خارج از صفحه زمانی است که وب سایت شما در جای دیگری از وب ذکر می شود و سئو داخلی بهینه سازی وب سایت شما است.

توضیح سئو خارجیoff page

سئوی خارج از صفحه تلاشی است (مثلاً از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی یا بازاریابی تأثیرگذار) برای ایجاد پیوندها و رتبه بندی ها، بنابراین سایت شما از نظر اعتبار و رتبه بالا می رود. سئوی خارج از صفحه کنترل شما خارج است.

توضیح سئو داخلیon page

سئوی درون صفحه بهینه سازی موارد موجود در وب سایت شما (مانند بهینه سازی کلمات کلیدی و لینک سازی داخلی) است، بنابراین می توانید برای کلمات کلیدی مورد نظرتان رتبه بالاتری کسب کنید. سئو داخلی در کنترل شماست.

مقالات مرتبط: سئو درون صفحه یا seo on page چیست؟

مهم ترین تفاوت بین صفحه و خارج از صفحه این است که گوگل از سئوی داخلی شما برای اندازه گیری ارتباط صفحه و سئوی خارج از صفحه برای سنجش اعتبار صفحه شما استفاده می کند.

مطمئن شوید که هر دو استراتژی را اجرا می کنید. سئو داخلی شما چیزی است که استراتژی سئو خارج از صفحه شما را موفق می کند.

چرا سئوی خارج از صفحه اهمیت دارد؟

سئو خارجی چیست؟سئوی خارج از صفحه بسیار ارزشمند است زیرا به موتورهای جستجو می گوید که وب سایت شما برای دیگران در وب مهم است. هر لینکی که دریافت می‌کنید به عنوان تاییدیه منبع دیگری مبنی بر کیفیت وب سایت شما عمل می‌کند.

این به منابع خارجی اجازه می‌دهد تا به‌عنوان عاملی برای وب‌سایت‌هایی عمل کنند که کیفیت سئوی درون صفحه‌ای دارند، بنابراین موتورهای جستجو بهترین رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) می‌دانند.

اهمیت سئو خارجی

سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-page SEO) چیست ؟
سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-page SEO) را نمایش می دهد

سایت‌هایی با سئوی خارج از صفحه به دلیل لینک‌های برگشتی، اشاره‌ها و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی رتبه‌های بالاتری را در موتورهای جستجو کسب می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر به دو وب سایت عروسی با محتوای مشابه نگاه کنیم، کدام سایت رتبه بالاتری خواهد داشت؟

اگر سایت‌ها از استراتژی‌های سئو داخلی مشابهی استفاده می‌کنند، سیگنال‌های سئوی خارج از صفحه می‌توانند به تعیین رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کنند.

موتورهای جستجو مانند گوگل فاکتورهای سئوی خارج از صفحه را اندازه گیری می کنند، مانند تعداد و کیفیت بک لینک ها به وب سایت ها.

تاثیر سئو خارجی بر سئو سایت

سئو خارجی چیست؟اگر یکی از وب سایت های عروسی بک لینک های بیشتری از منابع معتبر داشته باشد، در حالی که سایت دیگر هیچ منشن آنلاین دریافت نکرده باشد، سایتی که بک لینک های بیشتری (و شهرت آنلاین بهتری دارد) احتمالا رتبه بالاتری خواهد داشت.

موتورهای جستجو با استفاده از فاکتورهای متعدد سئوی خارج از صفحه و درون صفحه، تعیین می‌کنند که صفحات چقدر برای جستجوهای جستجوگران ارزشمند هستند و بر این اساس نتایج مرتبط را برمی‌گردانند.

فقط به یاد داشته باشید – یک صفحه بدون بهینه سازی خارج از سایت مانند یک عروسی بدون دعوت است. تبدیل به عدم نمایش خواهد شد.

برای سئو سایت، مدیر بازاریابی خود به کمک نیاز دارید؟

3 نوع لینک برای سئوی خارج از صفحه Off Page Seo

سئو خارجی چیست؟لینک ها جزء مهمی برای سئوی خارج از صفحه هستند. قبل از شروع ساختن یا کسب بک لینک، ضروری است که انواع مختلف لینک ها و همچنین عواملی را که بر ارزش یک لینک به وب سایت شما تأثیر می گذارند، بشناسید.

پیوندهای طبیعی

یک لینک طبیعی به طور طبیعی به وب سایت شما می آید.

تیم شما برای به دست آوردن پیوند هیچ اقدامی انجام نمی دهد یا هیچ اقدامی انجام نمی دهد. شخصی که آن محتوا را می نویسد تصمیم گرفت به محتوای شما پیوند دهد، چه به این دلیل که برند شما را دنبال می کند یا محتوای شما را از طریق جستجو کشف کرده است.

در هر صورت، آنها محتوای شما را با ارزش و ارزش برجسته کردن یافتند.

لینک های ساخته شده

یک لینک ساخته شده از طریق ارتباط به وب سایت شما می آید.

تیم شما برای به دست آوردن این پیوند تلاش کرد، چه از طریق تماس با مدیران وب‌سایت، ناشران یا روزنامه‌نگاران. حتی ممکن است محتوا را با یک کمپین تبلیغاتی تبلیغ کرده باشید و در معرض دید آن قرار بگیرید که کمک کرده است مردم محتوا را کشف می کنند

حتی اگر این لینک را ایجاد کردید، همچنان محتوای ارزشمندی برای کاربران ایجاد کردید.

لینک های ایجاد شده

سئو خارجی چیست؟یک پیوند ایجاد شده از طریق ارسال‌های شخصی در فهرست‌ها، انجمن‌ها یا بیانیه‌های مطبوعاتی به وب‌سایت شما می‌آید.

تیم شما این پیوند را عمداً و بدون انجام هیچ ارتباطی ایجاد کرده است. این تاکتیک سئوی خارج از صفحه برای ساخت لینک به عنوان یک عمل سئو کلاه سیاه ثبت می شود زیرا موتورهای جستجو به این نوع تاکتیک لینک سازی نگاه تحقیر آمیز دارند.

هنگام ساخت لینک، روی پیوندهای طبیعی یا ساخته شده تمرکز کنید.

6 عاملی که بر ارزش لینک برای سئو خارجی یا آف پیج سئو تأثیر می گذارد

سئو خارجی چیست؟شما همچنین می خواهید در مورد ارزش یا ارزش و اعتبار ارسال شده توسط یک پیوند فکر کنید.

در حالی که می‌توانید ده‌ها لینک کم‌ارزش را از وب‌سایت‌های هرزنامه یا غیرقابل اعتماد جذب کنید، اما به کسب و کار شما در رتبه‌بندی خوب در نتایج جستجو کمک نمی‌کنند. به همین دلیل ضروری است که تلاش‌های ایجاد لینک سئو خارجی یا آف پیج سئوخود را بر روی وب‌سایت‌های قابل اعتماد با ارزش لینک عالی متمرکز کنید.

6 عامل موثر بر ارزش ویژه لینک ارسال شده توسط یک لینک

  • انکر تکست مورد استفاده برای پیوند به سایت شما
  • تازگی یا قدمت لینک به سایت شما
  • تعداد لینک های موجود در صفحه پیوند
  • رابطه بین موضوع سایت پیوند دهنده و موضوع شما
  • قابل اعتماد بودن سایت لینک دهنده
  • اقتدار سایت لینک دهنده و صفحه لینک دهنده

اگر از ابزارهایی مانند Ahrefs، SEMrush و غیره استفاده می کنید، می توانید ارزش پیوند بالقوه یک سایت را ارزیابی کنید.

چگونه سئو خارجی یا آف پیج سئورا برای کمپین سئو خود انجام دهید

اکنون که متوجه شدیم سئو خارجی یا آف پیج سئوچقدر برای موفقیت یک وب سایت مهم است، می‌توانیم به جزئیات نحوه بهبود سئو خارجی یا آف پیج سئوبپردازیم.

1. لینک بیلدینگ

محبوب ترین تکنیک سئو خارج از صفحه، بک لینک است که هدف آن ایجاد لینک های طبیعی به صفحه شما است.

پیوند دادن وب سایت های معتبر به وب سایت شما دو مزیت اصلی دارد: افزایش ترافیک به سایت و کمک به تعیین رتبه شما. لینک های سایت های معتبر برای وب سایت شما بسیار مفید هستند.

مقالات مرتبط:لینک بیلدینگ چیست؟ تکنیک های اساسی link building در سئو

این مزایا به این دلیل اتفاق می‌افتد که پیوندها راه اصلی برای پیمایش در اینترنت هستند. پیوندها تجربه کاربران شما را بهبود می بخشد. با استفاده از پیوندها، کاربران شما می توانند به راحتی به سایر اطلاعاتی که آنها را مرتبط می دانند پیمایش کنند.

لینک ها همچنین ساده ترین راه برای سنجش تخصص، اعتبار و اعتماد یک سایت هستند. به همین دلیل است که گوگل لینک ها را به عنوان بخشی از عوامل رتبه بندی جستجو در نظر می گیرد.

اما چگونه می توانید دیگران را متقاعد کنید که به شما لینک دهند؟ برای شروع می‌توانید هر (یا همه) استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی خارج از صفحه زیر را امتحان کنید.

به یک انجمن بپیوندید این می تواند یک انجمن صنعتی یا اتاق بازرگانی محلی باشد. اطمینان حاصل کنید که شرکت شما یک پیوند در وب سایت انجمن دریافت می کند.

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

ایجاد پست های وبلاگ با کیفیت بالا، اینفوگرافیک ها، ویدیوها و موارد دیگر همه راه های عالی برای جلب کلیک و پیوندهای طبیعی به سایت شما هستند. اصولاً اگر جالب باشد، می آیند.

مقالات مرتبط: تاثیر وبلاگ نویسی برای سئو: رازهایی که باید بدانید

سرک بکش

سئو خارجی چیست؟تماس با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به عنوان منابع احتمالی برای نوشتن آنها، یا درخواست از آنها برای میزبانی چیزی که شما ایجاد کرده اید، فرصت های آینده را برای شما فراهم می کند تا به وب سایت خود پیوند کسب کنید.

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تبلیغ محتوای شما در رسانه های اجتماعی می تواند به جلب توجه آن کمک کند. محتوای مناسب مانند اینفوگرافیک ها، پست های وبلاگ و موارد دیگر را در کانال های رسانه های اجتماعی ارسال کنید. پست های خود را برای قابلیت کشف نیز بهینه کنید، مانند استفاده از هشتگ در توییتر.

برخی از پیوندها وزن بیشتری نسبت به سایرین دارند. به عنوان مثال، پیوندهای تأثیرگذاران در جامعه مخاطبان شما دارای اعتبار بسیار بیشتری نسبت به پیوندهای سایت های اسپم هستند.

این پیوندهای با کیفیت بالا به گوگل می‌گویند که شما این اعتبار را کسب کرده‌اید – که سایت شما مطالب آن را می‌داند – و گوگل شما را در رتبه بالاتری قرار می‌دهد.

برای اطمینان از اینکه استراتژی سئو خارجی یا آف پیج سئوشما به همان اندازه عمل می کند، به طور مرتب بک لینک های خود را بررسی کنید. می توانید از ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل پروفایل های بک لینک خود و رقبایتان استفاده کنید. برخی از ابزارهای بک لینک مورد علاقه ما عبارتند از:

  1. ahref
  2. Moz Link Explorer
  3. SEMrush
  4. Buzzsumo
  5. Ubersuggest

اجرای استراتژی سئو خارجی یا آف پیج سئو

هنگام اجرای استراتژی سئو خارجی یا آف پیج سئوخود، نه تنها بلد باشید چگونه لینک بسازید، بلکه بدانید که چرا آنها را ایجاد می کنید. شما آنها را می سازید تا بتوانید حضور چشمگیرتری داشته باشید و به افرادی دسترسی پیدا کنید که فکر می کنید خدمات و محصولات شما می توانند به آنها کمک کنند.

محتوا چه ربطی به سئوی سئو خارجی (Off-Page seo)دارد؟

شما ممکن است بهترین تکنیک‌های سئو خارجی(Off-Page seo)را در جهان داشته باشید، اما اگر محتوای باکیفیتی نداشته باشید، اهمیتی ندارند. محتوا همان چیزی است که کاربران را در صفحه نگه می‌دارد و اگر برای مخاطبان شما ارزشمند نباشد، آن‌ها نمی‌مانند.

با پیوندهای کافی، ممکن است ترافیک زیادی ایجاد کنید، اما اگر چیزی ارزش دیدن در صفحه شما وجود نداشته باشد، این ترافیک هرگز به تبدیل تبدیل نمی شود. محتوای شما جایی است که مخاطبان خود را متقاعد می کنید که همه پاسخ ها را دارید!

اگر به قیاس عروسی ادامه دهیم، محتوای شما غذای عروسی است. این چیزی است که مهمانان شما را تا انتها در اطراف نگه می دارد.

بنابراین، بخش مهمی از هر استراتژی سئوی خارج از صفحه، داشتن محتوای خوب برای کمک به جذب کاربران هنگام ورود به صفحه شما است.

2. وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی یک راه عالی برای شروع تولید است استفاده از محتوای قابل پیوند برای برند شما

هیچ جای دیگری در وب با جریان مداوم محتوای طولانی به جز وبلاگ ها وجود ندارد.

در وبلاگ شما، مخاطبان شما می‌توانند نظر بدهند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند، که باعث می‌شود جلب توجه شود و شروع به تولید لینک‌های طبیعی و نام تجاری کند.

مقالات مرتبط: تولید محتوا چیست ؟

و با پست های مداوم، به یک رهبر آگاه در صنعت خود تبدیل خواهید شد. مخاطبان شما ابتدا برای اطلاعات در مورد به روز رسانی ها و روندهای اخیر و همچنین راهنماها و مقالات اطلاعاتی به شما مراجعه می کنند.

3. بازاریابی رسانه های اجتماعی

در حالی که پیوندهای رسانه های اجتماعی بر رتبه تأثیر نمی گذارند، سایت های رسانه های اجتماعی هنوز برخی از بهترین مکان ها در وب برای ایجاد آگاهی برای برند شما هستند.

مقالات مرتبط: چرا سئو مهم ترین اصل بازاریابی است؟

سئو خارجی چیست؟برندهایی با حضور قوی در رسانه های اجتماعی احساس باز بودن و قابل دسترس بودن می کنند، این چیزی است که امروزه برای کسب و کارها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

اگر یک نام تجاری به راحتی قابل دسترسی نباشد، نه تنها ساینده می شود، اما زمانی که کاربران نتوانند به راحتی به اطلاعات مربوط به آن دسترسی پیدا کنند، قابل اعتماد بودن آن نیز زیر سوال می رود.

به‌جای اینکه به‌عنوان نهادی دور افتاده ظاهر شوید، اجازه دهید نام تجاری شما مانند یک فروشگاه دوستانه و گوشه‌ای محله باشد.

شما می‌توانید این کار را با فعال ماندن در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و با راه‌اندازی وبلاگی انجام دهید که در آن می‌توانید به مخاطبان خود اجازه دهید استعداد برند شما را احساس کنند.

همچنین، محتوایی تولید کنید که مرتبط و خواندنی باشد و به نظرات در وبلاگ و صفحات رسانه های اجتماعی خود پاسخ مثبت و صمیمانه بدهید. انجام این کار به برند شما کمک می کند تا به جای یک ربات احساس کند که یک گروه از افراد است.

4. اینفلوئنسر مارکتینگ

سئوی سئو خارجی(Off-Page seo)چگونه می تواند بر نظرات آنلاین تأثیر بگذارد؟

به دلیل تاکید بر پیوندها به عنوان روشی برای انجام سئوی خارج از صفحه، بسیاری از مردم تمایل دارند که تولید لینک را هدف سئوی سئو خارجی(Off-Page seo)فرض کنند.

با این حال، هدف واقعی سئوی خارج از صفحه، افزایش رتبه است تا افراد بتوانند شما را پیدا کنند، با شما تماس بگیرند و از شما خرید کنند. سئوی خارج از صفحه، تعامل مثبتی با برند شما ایجاد می‌کند، چه از طریق لینک‌ها، بررسی‌ها، رسانه‌های اجتماعی یا ذکر نام تجاری باشد.

با این حال، سئوی سئو خارجی سئو خارجی(Off-Page seo)می‌تواند مشکل باشد، زیرا این روش‌ها روش‌هایی هستند که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید، بدون اینکه کلاه سیاه در نظر گرفته شوند، و هیچ‌کس نمی‌خواهد کلاه سیاه بپوشد.

هیچ راه مطمئن تری برای کاهش اعتبار برند شما – یا رتبه شما – به جز روش های سئو کلاه سیاه مانند پرداخت پول به کارمندان برای ارسال نظرات مثبت یا خرید لینک به سایت شما وجود ندارد.

و از آنجایی که نمی‌توانید سئوی سئو خارجی سئو خارجی(Off-Page seo)را به همان شیوه‌ای که می‌توانید عناصر درون صفحه سایت خود را کنترل کنید، کنترل کنید، سئوی سئو خارجی سئو خارجی(Off-Page seo)می‌تواند به یک بازی انتظار خسته‌کننده تبدیل شود که در آن تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که امیدوار باشید پاسخ شما را دریافت کند. مخاطب مثبت است

اگر منفی است، استراتژی سئوی خود را دوباره ارزیابی کنید. ببینید چه چیزی کار می کند، آنچه را که کار نمی کند تغییر دهید.

یکی از راه هایی که می توانید با نظرات منفی مبارزه کنید این است:

اعمال تغییراتی که نگرانی های معتبر این بررسی های منفی را برطرف می کند

با مشتریان خود تماس بگیرید و پس از خرید از آنها بخواهید نظر خود را بررسی کنند

با انجام این دو کار، محصولات و خدمات خود را بهبود می بخشید و نظرات بیشتری را ایجاد می کنید.

با اینفلوئنسرهای آنلاین نیز تماس بگیرید. با داشتن یک فرد شناخته شده که برند شما را تایید می کند، اعتماد مخاطبان خود را مانند هیچ کس دیگری افزایش خواهید داد.

5. نوشتن برای نشریات

پسر روی میز کامپیوتر

نوشتن برای نشریات خارجی راهی عالی برای نشان دادن اینکه شما در صنعت خود یک مرجع هستید و در عین حال خدمات کسب و کار خود را نیز تبلیغ می کنید. این نوع تبلیغات به شما پتانسیل زیادی برای جذب مشتریانی می دهد که در غیر این صورت ممکن است نام شما را نشنیده باشند. به علاوه، می‌تواند مجموعه‌ای از نوشته‌ها را در اختیار شما قرار دهد که می‌توانید آن را به سایر نشریات نشان دهید تا شروع به نوشتن برای آنها کنید و غیره.

6. نشانه گذاری اجتماعی

نشانک‌گذاری اجتماعی فرآیند ارسال محتوای شما به سایت‌هایی مانند StumbleUpon، Tumblr، Reddit و دیگران است. این سایت‌ها محتوای خود را به گونه‌ای تقسیم‌بندی می‌کنند که برای جاهای خاص جذاب باشد، که می‌توانید از آنها برای جذب مشتریان در جمعیت‌شناسی خاصی که می‌خواهید هدف قرار دهید، استفاده کنید. با این حال، قبل از ارسال هر محتوایی، حتماً در مورد مخاطبان و قوانین هر سایت تحقیق کنید.

شما نمی خواهید این انجمن ها را اسپم کنید. در عوض، شما می خواهید ارزش واقعی را با محتوای خود ارائه دهید.

کمپین های دیجیتال مارکتینگ ما بر معیارهایی تأثیر می گذارد که نتیجه شما را بهبود می بخشد.

مقالات مرتبط: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

سئو فراز سئوی سئو خارجی(Off-Page seo)را می شناسد

سئو خارجی چیست؟ اگر آنقدر مشغول شرکت خود هستید که نمی‌توانید روی تمام عواملی که در سئوی سئو خارجی(Off-Page seo)و اندازه‌گیری تلاش‌های سئوی درون و بیرون صفحه شما نقش دارند، تمرکز کنید، باید با سئو فراز همکاری کنید!

ما یک شرکت بازاریابی اینترنتی با خدمات کامل با تیمی برنده جوایز هستیم که برای برتری در هر پروژه، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک باشد، تلاش می‌کند. ما دقیقاً می دانیم که برای کسب نتایج استثنایی که برای رشد کسب و کار خود و افزودن به سود نهایی خود نیاز دارید، چه کاری باید انجام دهیم.

همین امروز با ما تماس بگیرید تا کسب و کار خود را با خدمات سئو ما بسازید!

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا