ساختار URL:آموزش ساختURLها در سئو

ساختار URL آموزش ساخت URLها در سئو

ساختار URLها

ساختار URL :آموزش ساخت URLها در سئو :اگر به فکر ساخت URLهای سئو پسند هستید و میخواهید یو آر ال هایی بسازید که سئو د.وستانه باشد این مطلب از سئو فراز را تا انتها مطالعه نمایید.

سئوی URL چیست؟

سئو URL عمل بهینه سازی URL های شما بر اساس بهترین روش های بهینه سازی موتور جستجو است. این بهترین روش ها شامل ساخت معماری سایت مرتبط، استفاده از خط فاصله بین کلمات و انتخاب کلماتی است که محتوای صفحه شما را به طور دقیق توصیف می کند.

ساختار URL آموزش ساخت URLها در سئو

URL ها چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟

با توجه به اینکه ما در مورد سئوی URL بحث می کنیم، سوال بزرگ اینجا این است: URL ها چگونه بر سئو وب سایت شما تأثیر می گذارند؟ چندین تصور اشتباه در مورد نقش URL ها در رتبه بندی گوگل شما وجود دارد.

آدرس‌ها قرار نیست جایگاه شما را در رتبه‌بندی بسازند یا از بین ببرند. یک URL بد بهینه شده شما را در صفحه 600 نتایج گوگل قرار نمی دهد. در واقع، گوگل هنگام رتبه بندی سایت شما به URL های شما توجه بسیار کمی می کند.

چیزی که بیشتر به آن توجه می کند این است که کاربران چگونه با سایت شما درگیر می شوند – و یک URL ضعیف می تواند کاربران را از کلیک کردن باز دارد. به طور خلاصه، URL ها می توانند بر سئوی شما تأثیر بگذارند، اما عمدتاً از طریق روشی که بر کاربران تأثیر می گذارند این کار را انجام می دهند. بنابراین، برای اینکه URL های خود را سئو پسند کنید، بهترین کار شما این است که آنها را کاربر پسند نیز کنید.

بهترین روش های ساخت URL مناسب

اکنون که درک اولیه ای از اینکه ساختار URL چگونه بر سئوی شما تأثیر می گذارد، دارید، ممکن است از شما بپرسید که برای بهینه سازی URL های خود چه کاری می توانید انجام دهید. خوشبختانه، ایجاد URL های خود به گونه ای که به نفع رتبه بندی شما باشد، چندان دشوار نیست. در اینجا شش بهترین روش URL وجود دارد که باید هنگام ساخت وب سایت خود در نظر بگیرید!

1. روی URL های خود وسواس نداشته باشید

نکته شماره یک در مورد URL ها این است – روی آنها استرس نداشته باشید. آیا باید سعی کنید URL های خود را بهینه کنید؟ کاملا!

اما در دام این فکر گیر نیفتید که سئوی شما با محتوای URL های صفحه شما زنده می شود و می میرد. بیش از حد فکر کردن به URL ها کاری است که بسیاری از کسب و کارها در نهایت انجام می دهند و ارزش وقت گذاشتن را ندارد. اگر رتبه‌بندی شما آسیب می‌بیند، URLهای شما مقصر نیستند.

مطمئناً، یک URL ضعیف می تواند به معنای تفاوت بین چند کلیک باشد، اما شما را شش صفحه در نتایج جستجو از بین نمی برد. اگر سئوی شما نیاز به کار دارد، به دنبال رفع مشکلات بزرگتر مانند سرعت صفحه یا سازگاری با موبایل باشید. URL ها تنها یک عامل بسیار جزئی در مورد رتبه بندی هستند.

2. روی کاربرپسند کردن URL ها تمرکز کنید

همانطور که قبلا گفته شد، URL ها تقریبا هیچ تاثیری بر سئو به عنوان یک عامل رتبه بندی مستقیم ندارند. در عوض، تأثیر آنها از طریق روشی که بر رفتار کاربر تأثیر می‌گذارند، می‌آید. به همین دلیل، باید سعی کنید URL های خود را تا حد امکان کاربر پسند کنید.

دو جزء کلیدی برای URL های بهینه سازی شده وجود دارد: سادگی و ارتباط. سعی کنید از دادن URL های طولانی و پیچیده به صفحات خود پر از ترکیب تصادفی حروف و اعداد اجتناب کنید. هرچه URL های شما کوتاه تر باشد، نگاه کردن و به خاطر سپردن آنها آسان تر است.

همچنین باید سعی کنید از طریق URL های خود آنچه را که در صفحه است مشخص کنید. بنابراین، در صفحه ای در مورد نحوه عملکرد موشک ها، یک URL خوب می تواند چیزی شبیه به این باشد: کوتاه، مختصر و دقیق است – باعث می شود کاربران احتمال بیشتری روی آن کلیک کنند.

بیشتر بخوانید :آموزش صفر تا صد سئو رایگان

3. از حروف کوچک و خط تیره استفاده کنید

وقتی URL های خود را ایجاد می کنید، مطمئن شوید که هر بار از حروف کوچک و خط فاصله استفاده می کنید. به دلایل فنی، چند کاراکتر متنی وجود دارد که نمی‌خواهید در URL‌های خود استفاده نکنید. سعی کنید از حروف بزرگ یا زیرخط استفاده نکنید.

استفاده از حروف بزرگ باعث می شود که به اشتباه تغییر مسیرها و خطاهای 404 ایجاد کنید. این دو URL مثال را در نظر بگیرید: به غیر از دو حرف بزرگ در اولی، دو URL بالا یکسان هستند. اما یک سرور می تواند آنها را متفاوت تلقی کند و یک خطا را برگرداند، بنابراین به حروف کوچک پایبند باشید.

ساختار URL آموزش ساخت URLها در سئو

در عین حال، مشکل زیرخط ها این است که URL ها اغلب با یک زیر خط خودکار در زیر آنها ظاهر می شوند. اگر از زیرخط استفاده می کنید، آنها با خط زیر ترکیب می شوند و آنها را شبیه به فاصله می کنند. برای اینکه بفهمید URL چیست، از خط فاصله استفاده کنید.

4. کلمات کلیدی مرتبط را در URLهای خود بگنجانید

راه دیگر برای ایجاد URL های سئو پسند، گنجاندن کلمات کلیدی در آنها است. همانطور که باید کلمات کلیدی را در تگ‌ها و سرفصل‌های عنوان قرار دهید، می‌توانید آن‌ها را نیز در URL‌های خود قرار دهید. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی “تعمیر لپ تاپ” را در یک پست وبلاگ هدف قرار دهید، URL شما می تواند این باشد: اکنون، توجه داشته باشید که کلمات کلیدی در URL ها یک p نیستند.

ساختار URL آموزش ساخت URLها در سئو و عامل رتبه بندی جالب

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد ساختار URL این است که گوگل سایت شما را بر اساس اینکه آیا URL شما کلمه کلیدی مناسبی دارد رتبه بندی می کند، اما این واقعا درست نیست. در عوض، کلمات کلیدی در URL ها به نفع کاربران هستند و به آنها کمک می کنند ببینند صفحه درباره چیست و آنها را برای کلیک کردن ترغیب می کند. اگر شخصی کلمه کلیدی «خدمات تعمیر خودرو» را جستجو کند و نشانی اینترنتی را ببیند که به «/car-repair-services» ختم می‌شود، احتمالاً کلیک می‌کند.

5. از HTTPS استفاده کنید

این نکته مستقیماً در مورد ساختار URL شما نیست، اما به شدت مرتبط است: حتماً از HTTPS در وب سایت خود استفاده کنید. HTTPS جایگزین امن‌تری برای HTTP است که مرور ایمن در وب‌سایت شما را تضمین می‌کند و از اطلاعات کاربران محافظت می‌کند. دلیل ارتباط این نکته با سئوی URL این است که اولین چیزی که در اکثر URL ها ظاهر می شود “http” یا “https” است. این بدان معناست که کاربران از همان لحظه ای که URL شما را ببینند مشخص می شود که آیا سایت شما ایمن است یا خیر.

و اگر آن را ایمن نبینند، ممکن است کلیک نکنند. HTTPS همچنین مزایای مستقیمی در رتبه بندی گوگل شما دارد. گوگل سایت های دارای HTTPS را بالاتر از سایت های بدون آن رتبه بندی می کند.

6. سعی کنید از انکر تکست استفاده کنید

به عنوان یک نکته، اجازه دهید در مورد نحوه استفاده از URL ها در یک صفحه صحبت کنیم. اگر می‌خواهید به یک URL خاص پیوند دهید، اساساً دو راه برای انجام این کار وجود دارد: می‌توانید URL کامل را همانطور که هست نمایش دهید، یا می‌توانید آن را با استفاده از یک لینک بالا در یک تکه لنگر متن جاسازی کنید.

در مورد انکر تکست بیشتر بخوانید :انکر تکست (Anchor Text) چیست و اهمیت آن در سئو+تصاویر

در صورت امکان، سعی کنید از انکر تکست استفاده کنید. وقتی گوگل صفحه شما را می خزد، لینک ها را در نظر می گیرد. با انکر تکست، گوگل حسی از زمینه پیوند دریافت می کند – اما یک URL خالی چیزی به آن نمی گوید، به این معنی که در رتبه بندی شما نقشی ندارد.

seofzraz می تواند به شما در بهینه سازی سئو URL خود کمک کند.

ساختار URL:آموزش ساختURLها در سئو

آیا می خواهید برای ایجاد URL های سئو مناسب ما به شما کمک کنیم؟ متخصصین سئوفراز دوست دارند به شما کمک کنند – و ما می توانیم خیلی بیشتر از بهینه سازی URL های شما انجام دهیم. با در دست داشتن سالها تجربه سئو، ما از تمام نکات و نکات دستیابی به رتبه بندی بهتر در گوگل مطلع هستیم و میتوانیم به شما کمک کنیم .

با خدمات سئوی ما، به بهینه‌سازی همه چیز از سرعت صفحه تا تحقیقات کلمات کلیدی خود کمک خواهید کرد.

سئو فراز به صورت 24 ساعته شما را همراهی خواهد کرد تا به جایگاه دلخواهتان دست یابید .

رای دهید{title}

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا