چرا سئو مهم ترین اصل بازاریابی است؟

چرا سئو مهم ترین اصل بازاریابی است؟

چرا سئو مهم ترین اصل بازاریابی است؟ یک استراتژی سئو قوی بخش جدایی ناپذیر هر برنامه بازاریابی است. اگر قصد دارید در خدمات حرفه ای برای افزایش فروش خود سرمایه گذاری کنید، سئو باید اولویت اول شما باشد.

چرا سئو مهم ترین اصل بازاریابی است؟

راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید وب‌سایت خود را برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بهینه کنید، و هر کسب‌وکاری که در مورد جلب توجه جدی است، باید از آنها استفاده کند. این توصیه حتی برای مشاغل کوچکتر محلی مهمتر است.

سئوی ارگانیک چیست ؟

دو نوع اصلی بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد به سئوی ارگانیک و سئوی غیر ارگانیک معروف هستند.

سئوی ارگانیک برای تولید انرژی و تلاش بیشتری می طلبد، اما تحقیقات نشان داده است که تلاش اضافی به دلیل توانایی آن در ارائه نتایج طولانی مدت ارزش آن را دارد  سئوی ارگانیک مسئول تامین تقریباً 80 درصد از کل ترافیک وب سایت است.

بیشتر بخوانید: آموزش صفر تا صد سئو رایگان

سئوی ارگانیک

سئوی ارگانیک در مقایسه با سئوی غیرارگانیک نسبتاً ارزان است  نتایج را هدایت می کند و ترافیک وب را در درجه اول از طریق ایجاد محتوا و ایجاد لینک افزایش می دهد.

در یک مطالعه، مشخص شد که مشاغلی که ویدیوهای حرفه ای و جذاب برای وب سایت خود ایجاد می کنند، 50 برابر بیشتر از کسانی که ترافیک ارگانیک خود را افزایش نمی دهند، هستند.

سئوی غیر ارگانیک

سئوی غیر ارگانیک بدون شک جایگاه خود را در بازاریابی دارد. می‌تواند به کسب‌وکارهایی که تازه شروع به کار کرده‌اند، رونق سریعی بدهد، اما تحقیقات نشان داده است که در مقایسه با بهینه‌سازی موتورهای جستجوی ارگانیک، تقریباً 6 برابر کمتر در درازمدت مؤثر است.

نتایج حاصل از بهینه‌سازی موتور جستجوی غیرارگانیک نسبت به سئوی ارگانیک سریع‌تر است، اما در بیشتر مواقع، مزایا طولانی‌تر نیستند.

تکنیک بازاریابی سئوی غیر ارگانیک

 

سئوی غیر ارگانیک با استفاده از انواع تکنیک های بازاریابی مانند تبلیغات پولی و بازاریابی وابسته کار می کند. این یک گزینه عالی برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و برای جلب توجه مخاطبان هدف در هنگام شروع یک شرکت است.

SEO برای مشاغل محلی

یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کارهای کوچک در دوران مدرن عدم حضور در اینترنت است. مردم از موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی برای کشف محصولات و خدمات در منطقه خود استفاده می کنند. رسانه‌های چاپی نقاط قوت خود را دارند، اما روزهایی که می‌توانستند با یک آگهی در روزنامه کنار بیایند گذشته است.

سئوی لوکال یا محلی

وقتی صحبت از سئوی محلی به میان می‌آید، مشخص شد که 72 درصد از همه ساکنانی که جستجوی اینترنتی برای یک محصول یا خدمات را انجام داده‌اند و توانسته‌اند آن را به صورت محلی پیدا کنند، محصول یا خدمات را در شعاع پنج مایلی خانه خود خریداری کرده‌اند.

همچنین مشخص شد که 30 درصد از تمام جستجوهای انجام شده در یک دستگاه تلفن همراه به طور مستقیم با مکان و افرادی که تلاش می کنند محصولات و خدمات را در منطقه خود پیدا کنند، مرتبط است.

بیشتر بخوانید: سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

در اینجا چند مورد از مزایای متعدد سئو برای مشاغل محلی آورده شده است.

 

تقویت دید محلی

وقتی صحبت از افزایش دید کسب و کار شما در جامعه محلی شما می شود، سئو می تواند معجزه کند.

این نه تنها برای به دست آوردن مستقیم مشتریان جدید بلکه برای اهداف شبکه نیز مهم است. هر چه مردم محلی بیشتر در مورد کسب و کار شما بدانند، احتمال بیشتری دارد که آن را به دوستان خود که به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند اشاره کنند.

این همچنین به افرادی که تازه وارد این منطقه شده اند، قادر می سازد خدمات شما را از طریق جستجو کشف کنند.

هدف قرار دادن جمعیت شناسی خاص

شیوه‌های سئو به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا گروه‌های خاصی از افراد را هدف قرار دهند که خدمات و محصولاتشان مستقیماً به آنها پاسخ می‌دهد.

با ایجاد قیف‌های مستقیم برای افرادی که می‌دانید احتمالاً از محصولات شما سود می‌برند، می‌توانید شروع به ایجاد ارتباطات قوی با افرادی در جامعه خود کنید که به احتمال زیاد مشتریان مکرر می‌شوند.

وقتی از سئو برای هدف‌یابی جمعیت‌شناسی خود به این روش استفاده می‌کنید، کسب‌وکار خود را یک قدم جلوتر در مورد ایجاد وفاداری به برند قرار می‌دهید.

نکاتی برای استراتژی سئوی محلی

در این بخش نکاتی مهم در مورد استراتژی سئوی محلی را توضیح داده ایم که رعایت کردن آنها میتواند تاثیرات بسیار خوبی بجای بگذارد

از دایرکتوری های آنلاین استفاده کنید

دایرکتوری های آنلاین معمولاً در همه لیست های اصلی موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند اگر از این خدمات استفاده کنید و فهرست هایی را برای کسب و کار خود در این دایرکتوری های مبتنی بر مکان ایجاد کنید.

به شرکت خود برتری قابل توجهی نسبت به رقبایی می دهید که این کار را نمی کنند. اکثر دایرکتوری های آنلاین به شما این امکان را می دهند که یک لینک مستقیم به وب سایت خود را در توضیحات فهرست کنید.

تحقیق کلمات کلیدی محلی

استفاده از تحقیقات بازار برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی معمولاً توسط افراد محلی در جامعه شما استفاده می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا از سایر مشاغل مهم‌تر رتبه بگیرید.

این به این دلیل است که وقتی شخصی از منطقه شما برای محصول یا خدمات خاصی جستجو می‌کند، احتمالاً از عبارات خاصی استفاده می‌کند که کلمات کلیدی مختص منطقه او هستند.

با بهینه سازی وب سایت خود با این کلمات کلیدی خاص منطقه، کسب و کار شما در افزایش ترافیک محلی مزیتی به دست می آورد.

بیشتر بخوانید: آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت

حضور خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید

رسانه های اجتماعی برای جذب مشتریان جدید بیش از هر زمان دیگری حیاتی تر شده اند.

داشتن یک حضور قوی و مداوم در رسانه های اجتماعی می تواند برای تقویت پیوند شما با من معجزه کند

اعضای جامعه شما

رسانه های اجتماعی از این نظر منحصر به فرد هستند که به شما امکان می دهند مستقیماً با مشتریان بالقوه خود درگیر شوید.

اکثر مصرف کنندگان این رویکرد شخصی را به انجام تجارت ترجیح می دهند.

هنگامی که از طریق رسانه های اجتماعی با جامعه اعتماد کردید، می توانید از آن برای تبلیغات پولی و بازاریابی هدفمند استفاده کنید.

در یک مطالعه، پیش‌بینی شد که کل درآمد حاصل از تبلیغات در اینستاگرام تا پایان سال جاری به نزدیک به ۷ میلیارد دلار برسد.

وب سایت خود را برای استفاده از موبایل بهینه کنید

در سال 2018، بیش از 50 درصد از کل ترافیک ناشی از موتورهای جستجو از دستگاه های تلفن همراه بود.

با در نظر گرفتن این اطلاعات، واضح است که چرا موتورهای جستجو به وب‌سایت‌هایی که سازگار با دستگاه‌های تلفن همراه هستند ترجیح می‌دهند.

اگر می خواهید مطمئن شوید که وب سایت شما رتبه بالایی در موتورهای جستجو دارد.

وقت گذاشتن برای اجرای یکنواخت سایت شما در دستگاه های تلفن همراه یک بخش اساسی از فرآیند است.

ارائه تخفیف و معاملات منحصر به فرد

داشتن تخفیف و صرفه جویی انحصاری برای مشتریانی که به وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی شما مراجعه می کنند، یک راه عالی برای افزایش ترافیک است. کلمه به سرعت حرکت می کند و مردم از معاملات قدردانی می کنند.

هنگامی که مردم متوجه این واقعیت می شوند که شما از طریق پلتفرم های آنلاین خود معاملات ارائه می دهید، شروع به بازدید از وب سایت شما برای بررسی طبیعی می کنند. این افزایش ترافیک به مرور زمان باعث افزایش رتبه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو می شود.

نگاهی به آمار

قدرت سئو بارها و از طریق مطالعات مختلف اندازه گیری شده است. یکی از این مطالعات، که در سال 2019 انجام شد، نشان می‌دهد که یک استراتژی سئو خوب چقدر می‌تواند بر کسب‌وکار تأثیر بگذارد.

با شرکت‌های موفق مختلفی مصاحبه شد، و مشخص شد که سئو کانال اصلی کسب اکثریت این مشاغل است. 51٪ از همه مشاغل اعتبار سئو را برای موفقیت مداوم خود قائل هستند.

بیشتر بخوانید: تگ title (Title Tag) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

در مطالعه دیگری، مشخص شد که 61 درصد از بازاریابان ادعا کردند که سئو اولویت اصلی آنها و مطمئن ترین ابزار آنها برای افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت ها است. نزدیک به 30 درصد از تمام مصرف کنندگان از تعامل مستقیم با پرسنل فروش لذت می برند.

چرا سئو مهم ترین اصل بازاریابی است؟

از مجموع کسانی که در این مطالعه مصاحبه شدند، 65 درصد آنها ادعا کردند که ترجیح می دهند با یک موتور جستجو مشورت کنند تا یک شخص واقعی.

همچنین کشف شده است که بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده شامل عباراتی است که شامل چهار کلمه یا بیشتر است.

به همین دلیل است که استفاده از کلمات کلیدی و عبارات دم بلند بسیار مهم است تا فقط اصطلاحات واحد.

آمارها نشان می‌دهد که تقریباً 80 درصد از همه کاربران موتورهای جستجو، تبلیغات پولی را که سر راهشان قرار می‌گیرد نادیده می‌گیرند و به نتایج جستجوی ارگانیک که به طور طبیعی در چند صفحه اول رتبه‌بندی می‌شوند، رد می‌شوند.

واقعیات خود بیانگر همه چیز است

مصرف کنندگان مدرن دوست دارند قبل از خریدهای بزرگ یا جستجوی خدمات حرفه ای با فرآیند تحقیق درگیر شوند و از اینترنت برای انجام تحقیقات خود استفاده می کنند. با توجه به این ذهنیت، همیشه کسب‌وکارهایی که حضور وب خود را جدی می‌گیرند، فروش بیشتری نسبت به شرکت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، داشته باشند.

بخش بزرگی از مصرف کنندگان هنوز اکثر محصولات و خدمات خود را از شعاع بیست مایلی خانه خود خریداری می کنند، به همین دلیل است که سئو برای مشاغل کوچک محلی به همان اندازه که برای مشاغل بزرگتر مهم است اهمیت دارد.

اگر در مورد موفقیت مداوم کسب و کار خود جدی هستید، باید مطمئن شوید که در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک نیز جدی هستید.

خدمات سئو سایت

طراحی سایت و سئو سایت مدت زیادی است که وجود داشته است، اما با تغییر زمان، تکنیک هایی که موثرترین هستند نیز تغییر می کنند.

با کمک یک تیم متخصص در این نوع بازاریابی، می توانید مطمئن باشید که وب سایت کسب و کار شما برای جدیدترین الگوریتم های موتورهای جستجو با پیشرفته ترین فناوری موجود بهینه می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا