سئو درون صفحه یا seo on page چیست؟

سئو درون صفحه یا seo on page چیست؟

سئو آن پیج چیست؟

Contents

سئو درون صفحه یا seo on page چیست؟ سئوی درون صفحه نوعی بهینه سازی موتور جستجو است که از بهینه سازی در سایت برای بهبود رتبه صفحه در نتایج جستجوی مرتبط استفاده می کند. بهینه سازی های درون سایت محتوا و کد منبع صفحه را هدف قرار می دهند و شامل ایجاد محتوا، درج کلمات کلیدی، بهبود سرعت صفحه ، بهینه‌سازی برچسب‌های عنوان ، لینک‌های داخلی و URLها  و موارد دیگر می شود.

این با سئوی خارج از صفحه متفاوت است، که بهینه سازی سیگنال هایی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد (به عنوان مثال، بک لینک ها).

اگر وب سایتی برای کسب و کار خود به صورت آنلاین دارید، احتمالاً اصول سئو یا بهینه سازی موتور جستجو را می دانید و درک می کنید. حتی ممکن است یک کمپین سئو داشته باشید. اما آیا شما قسمت های مختلف سئو را درک می کنید و اینکه سئوی خارج از صفحه و سئو داخلی در سایت شما وجود دارد؟

سئو درون صفحه یا seo on page چیست؟
عمل بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است

سئو on page چیست؟

این بخشی از سئو است که بر بهینه سازی عناصر در وب سایت شما، مانند سرعت صفحه و چگالی کلمات کلیدی، در مقابل عوامل خارج از وب سایت شما، مانند بک لینک ها، تمرکز دارد.

در این صفحه از سئو فراز ، سئو را توضیح خواهیم داد – به طور خاص سئوی on page  درون صفحه، از چیستی آن تا نحوه انجام بهینه سازی در صفحه تا بتوانید تلاش خود را برای مشاهده بهترین نتایج به حداکثر برسانید.

اگر می‌خواهید با یک متخصص در مورد خدمات سئو داخلی وب‌سایت خود صحبت کنید، می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

سئوon page   درون صفحه چیست؟

سئو داخلی به هر بهینه سازی که شما کنترل می کنید و در وب سایت خود اضافه می کنید اشاره دارد. با بهینه‌سازی‌های درون صفحه، هدف شما این است که وب‌سایت خود را برای کاربران قابل استفاده‌تر و ارزشمندتر کنید تا رتبه‌بندی یا دیده شدن خود را در نتایج جستجو در Google، Bing و سایر موتورهای جستجو بهبود بخشید.

چرا سئو on page داخل صفحه انجام می شود؟

سئوی درون صفحه منجر به رتبه بندی جستجوی بالاتر، افزایش ترافیک به سایت شما و تبدیل بیشتر می شود. نتایج سئو درون صفحه زمان بر است، اما زمانی که استراتژی سئوی درون صفحه شما شروع به کار کرد، می تواند رتبه و فروش آنلاین شما را افزایش دهد.

چه عواملی را برای رتبه بندی سئو در صفحه باید بهینه کنم؟

با سئو داخلی، شما چندین فاکتور رتبه بندی مختلف در صفحه دارید. شما می خواهید همه این عوامل را بهینه کنید. صرف زمان برای بهینه سازی هر یک از این عوامل، رتبه شما را در نتایج جستجو بهبود می بخشد و وب سایت شما را رقابتی تر و شکست دادن آن دشوار می کند.

عوامل بهینه سازی سئو روی صفحه که باید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از:

  • URL
  • برچسب عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ های سرفصل
  • تگ های Alt
  • کلید واژه ها
  • محتوا
  • سرعت
  • لینک سازی داخلی
  • تصاویر
  • سازگاری با موبایل یا همان رسپانسیو

نمونه ای از برخی از موارد اقدام سئو در صفحه عبارتند از:

  • بهینه سازی تگ های عنوان و توضیحات متا
  • نوشتن محتوای عمیق و با کیفیت
  • پاک کردن کد سایت شما
  • ساده کردن ناوبری سایت شما
  • سرعت بخشیدن به وب سایت شما

به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه برای هر یک از این فاکتورهای سئو داخلی صفحه بهینه سازی را انجام دهید!

چگونه برای سئو داخلی صفحه  on page بهینه سازی کنیم

اکنون که می دانید چه عواملی بر سئوی صفحه شما تأثیر می گذارد، می توانید بهینه سازی آنها را شروع کنید. به یاد داشته باشید، بهینه سازی سایت شما و همچنین دیدن نتایج آن زمان می برد. با این حال، پیروی از بهترین روش ها برای این عوامل به شما کمک می کند تا وب سایتی ایجاد کنید که بتواند به روز رسانی های الگوریتم را تحمل کند.

URL چیست؟

شما مانند یک آدرس است، اما برای یک صفحه در اینترنت.

مثال URL :

URL برای صفحات وب سایت شما باید شامل توضیحات مختصری از موضوع صفحه باشد.

گنجاندن کلمه کلیدی خود در URL خود به جای یک رشته طولانی از اعداد درهم، باعث می شود سایت شما راحت تر حرکت کند و به افراد ایده بهتری از موضوعات صفحه شما می دهد.

مثلاً کدام یک از URL های زیر را ترجیح می دهید؟

https://www.example.com/category/subcategory/keyword.html

https://www.example.com/125typu4f5ww56fifl6639j875fe.html

از URL های تمیز و سازماندهی شده – مانند مثال اول بالا – برای بهبود معماری سایت خود و کمک به رتبه بالاتر در نتایج جستجوی مرتبط استفاده کنید.

برچسب عنوان

تگ عنوان چیست؟ تگ عنوان شما عنوان صفحه شما است، اما فقط در نتایج جستجو ظاهر می شود.

نمونه برچسب عنوان

برای اینکه وب سایت شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) نشان دهید، گوگل باید بداند که صفحه شما در مورد چیست. استفاده از کلمات کلیدی خاص در تگ عنوان هر صفحه (<title>، </title>) درک وب سایت شما را برای خزنده های موتورهای جستجو آسان تر می کند.

توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا شما خلاصه صفحه شما است و در SERP ها ظاهر می شود.

نوشتن توضیحات متا مستقیماً بر بهینه سازی صفحه شما تأثیر نمی گذارد. این یک ویژگی است که به کاربران کمک می کند، با این حال، درباره صفحه شما بیشتر بیاموزند. این واقعیت که گوگل عبارات جست و جوی کاربر را که در توضیحات متا شما ظاهر می شود، برجسته می کند، دلیل دیگری برای بهینه سازی توضیحات متا برای سئوی درون صفحه است.

کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود را در توضیحات متا برای t قرار دهید

توضیح متا باید چند کاراکتر باشد؟

برای بهترین نتایج، توضیحات متا شما باید 160 کاراکتر باشد.

تگ عنوان ، تگ عنوان چیست؟

تگ‌های عنوان محتوا را با H2s، H3s و H4s تجزیه می‌کنند تا خوانایی آن را بهبود بخشند.

نمونه های تگ عنوان

وقتی صحبت از تگ های عنوان می شود، می خواهید از آنها برای موتورهای جستجو و کاربران استفاده کنید. از تگ‌های عنوان در سرتاسر محتوای خود استفاده کنید تا آن را تجزیه کنید و آن را برای کاربران خواناتر و قابل مشاهده‌تر کنید. همچنین می توانید کلیدواژه های اصلی یا مرتبط خود را اضافه کنید تا موتورهای جستجو زمینه بیشتری را برای صفحه خود فراهم کنید.

به عنوان مثال، پستی درباره مهد کودک ممکن است از عناوین زیر استفاده کند:

مهد کودک شامل چه مواردی است؟

هزینه مهد کودک چقدر است؟

چگونه بهترین مهدکودک را پیدا کنیم؟

هنگام نوشتن تگ های عنوان خود، به یاد داشته باشید که کلیدواژه اصلی خود را در تگ H1 خود هدف قرار دهید.

بیشتر بخوانید :آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت

تگ های Alt ،تگ alt چیست؟

تگ‌های Alt اطلاعات بیشتری را برای چندرسانه‌ای مانند تصاویر و ویدیوها فراهم می‌کنند.

موتورهای جستجو نمی توانند چند رسانه ای را ببینند، بنابراین به ویژگی های alt وابسته هستند تا به آنها بگویند چند رسانه ای چیست.

برای مثال، اگر عکسی از یک سیب دارید، تگ alt شما می تواند بگوید «سیب خوشمزه قرمز». فراتر از آن، می‌توانید نام‌های توصیفی را به فایل‌های تصویری خود اضافه کنید تا Google بتواند ایده بهتری از چند رسانه‌ای شما داشته باشد.

همیشه یک تگ alt برای محتوای چندرسانه ای خود قرار دهید. علاوه بر Google، تگ‌های alt به کاربرانی که نمی‌توانند محتوای شما را ببینند یا با آن تعامل داشته باشند، کمک می‌کنند. استفاده از تگ‌های alt باعث می‌شود که محتوای شما برای همه افرادی که سایت شما را مرور می‌کنند قابل دسترسی باشد.

کلید واژه ها ، کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی کلماتی را توصیف می کنند که در سئو برای هدف قرار دادن پرس و جوهای ارزشمند کاربران استفاده می شوند.

هر صفحه در سایت شما باید حاوی محتوای متنی باشد که موضوع صفحه را مورد بحث قرار دهد.

حتی صفحاتی که معمولاً بهینه‌سازی نشده‌اند، مانند صفحه «تماس با ما»، می‌توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا به صورت آنلاین شناخته شود. استفاده از کلمات کلیدی در سراسر متن صفحه شما به گوگل کمک می کند تا آن را بخواند و آن را به طور مناسب رتبه بندی کند.

شما باید کلمات کلیدی را برای هر صفحه در سایت خود تحقیق و جمع آوری کنید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند KeywordsFX و Keywordtool.io می‌توانند به شما در درک کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات شما کمک کنند.

سئو درون صفحه یا seo on page چیست؟

برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی بیشترین ارزش را به شما می دهند، به معیارهای مفید مانند حجم جستجو و رقابت ماهانه نگاه کنید.

در بیشتر موارد، شرکت‌های کوچک‌تر روی کلمات کلیدی طولانی یا کلمات کلیدی با سه تا چهار کلمه تمرکز می‌کنند.

کلمات کلیدی دم بلند اغلب حجم جستجوی ماهانه کمتری دارند، اما رقابت کمتری نیز دارند. معمولاً رمزگشایی هدف جستجو در پشت کلمات کلیدی طولانی آسان تر است زیرا آنها خاص تر هستند.

بیشتر بخوانید :سئو کلاه سیاه چیست؟

به عنوان مثال، اگر کسی عبارت کوتاه «سگ درمان می‌کند» را جستجو کند، تشخیص اینکه دقیقاً چه چیزی را می‌خواهد پیدا کند دشوار است. شاید آنها در حال تحقیق در مورد بهترین خوراکی های سگ برای سگ های کوچک هستند، یا ممکن است بخواهند دستور غذای سگ را امتحان کنند.

از سوی دیگر، اگر کسی عبارت دم دراز را جستجو کند، «برای توله سگ‌ها خوراکی بخرید»، دقیقاً می‌دانید که او می‌خواهد چه چیزی پیدا کند – و آماده خرید است.

کمپین های سئو با عملکرد بالا حاوی کلمات کلیدی کوتاه و بلند هستند – و عباراتی که برای هدف گیری انتخاب می کنید به کسب و کار و اهداف شما بستگی دارد.

محتوا ،محتوا چیست؟

محتوا پاسخ ها را در اختیار کاربران قرار می دهد و زمینه را برای موتورهای جستجو فراهم می کند.

بیاموزید که چگونه ترافیک را بیش از 40٪ و تبدیل ها را بیش از 100٪ برای یک مشتری تجارت الکترونیک افزایش دادیم.

داشتن محتوای غنی برای بهینه سازی در صفحه بسیار مهم است.

با محتوا، به کاربران دلیلی برای بازدید از سایت خود می دهید.

چه برای خواندن یک پست وبلاگ یا بررسی یک صفحه محصول، مردم محتوای شما را مرور می کنند. بهینه سازی محتوای شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را درک کرده و رتبه بندی کنند، که می تواند منجر به یافتن وب سایت شما توسط افراد شود.

سئوی on page درون صفحه برای محتوا حول روش های زیر می چرخد:

  • استفاده از کلمات کلیدی در سرفصل ها و پاراگراف ها
  • تقسیم کردن محتوای خود به عناوین قابل مشاهده
  • محتوای خود را با تصاویر مفید تکمیل کنید
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از املا و دستور زبان صحیح استفاده می کند
  • محتوای خود را قابل اعتماد و معتبر کنید

علاوه بر این، باید مرتباً صفحات جدیدی از محتوا را به سایت خود اضافه کنید تا موتورهای جستجو متوجه شوند که شما آنلاین هستید. می‌توانید این کار را با پست‌های وبلاگ جدید، صفحات فرود و سایر استراتژی‌هایی انجام دهید که به Google نشان می‌دهند برای مشتریان خود سخت کار می‌کنید.

سئو درون صفحه یا seo on page چیست؟

یافتن و حذف محتوای تکراری همچنین سئوی صفحه شما را بهبود می بخشد.

محتوای تکراری به بلوک هایی از محتوای مشابه در چندین صفحه در وب سایت شما اشاره دارد – و به دو دلیل نامطلوب است:

گوگل نمی‌داند کدام صفحه را رتبه‌بندی کند: وقتی صفحات متعدد سایت حاوی اطلاعات دقیق یکسانی هستند، موتورهای جستجو نمی‌دانند کدام صفحه را در نتایج جستجو رتبه‌بندی کنند.

به کار بردن محتوای تکراری بازدیدکنندگان سایت را گیج می کند: وقتی بازدیدکنندگان با محتوای تکراری در سایت شما مواجه می شوند، ممکن است آنها را گیج کند و ممکن است ندانند که در مرحله بعد چه اقدامی را انجام دهند. محتوای تکراری یک آچار پرتاب می کند و محتوای شما را قیف می کند و مانع از اقدام مخاطبان شما می شود.

استفاده از محتوای تکراری برای سئوی درون صفحه مضر است، بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم سایت خود را برای محتوای تکراری بررسی کرده و آن را حذف کنید.

سرعت صفحه ،سرعت صفحه چیست؟

میتوان گفت سرعت صفحه سرعت بارگذاری محتوای یک صفحه را اندازه گیری می کند.

با دامنه توجه کمتر از ماهی قرمز معمولی، 50٪ از کاربران یک صفحه را در صورتی که بیش از سه ثانیه طول بکشد، رها می کنند.

موتورهای جستجو مانند گوگل نیز از سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. شما می توانید سرعت سایت و سرعت صفحه خود را کنترل کنید، بنابراین می خواهید سرعت صفحه خود را بهینه کنید. وب سایت خود را سریعتر بارگذاری کنید و می توانید در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

لینک سازی داخلی ،لینک سازی داخلی چیست؟

پیوند داخلی پیوند دادن به و از صفحات وب سایت شما را توصیف می کند.

هنگامی که صحبت از سئو داخلی on page صفحه می شود، پیوند داخلی اغلب نادیده گرفته می شود. با این حال، همانطور که سایت شما رشد می کند، توسعه یک فرآیند پیوند داخلی بسیار مهم است. به این دلیل که پیوند داخلی به خزنده ها کمک می کند تا سایت شما را کشف کنند، محتوای جدید را کشف کنند و زمینه صفحات مختلف را درک کنند.

داشتن پیوند داخلی کم یا بدون لینک در صفحات شما بر توانایی کاربر برای دسترسی به محتوای سایت شما که برای آنها ارزشمند است تأثیر منفی می گذارد. و اگر نتوانند به آن دسترسی داشته باشند، مستقیماً بر نرخ تبدیل شما تأثیر می گذارد.

از پیوندهای داخلی برای بهبود سئوی صفحه خود استفاده کنید:

  • افزودن لینک به محتوای مرتبط و موجود در پست های جدید
  • افزودن لینک از محتوای موجود و مرتبط به صفحات جدید

هر استراتژی پیوند داخلی متفاوت است، اما برای بهترین نتیجه، باید مطمئن شوید که هر صفحه جدید حداقل دو تا سه لینک به آن دارد. اگر در پیدا کردن صفحات مشکل دارید، پیوند را مجبور نکنید. در عوض، ایجاد محتوای ستونی را در نظر بگیرید.

تصاویر ،تصاویر چیست؟

میتوان گفت که تصاویر شکلی از چندرسانه ای هستند که به افراد کمک می کند مطالب را درک کنند و از آن استفاده کنند.

عکس ها برای SEO و همچنین کاربران اهمیت دارند. با تصاویر، می توانید محتوای خود را تجزیه کنید. همچنین می‌توانید زمینه را فراهم کنید، مانند فرآیندهای پیچیده یا ویژگی‌هایی که توصیف آنها دشوار است. تصاویر را در محتوای خود بگنجانید، از عکس های استوک گرفته تا گرافیک های سفارشی و اسکرین شات.

بیشتر بخوانید :آموزش صفر تا صد سئو رایگان

هنگام افزودن تصاویر به سایت خود، به یاد داشته باشید که تصاویر خود را فشرده کنید. چند رسانه ای بزرگ می تواند سرعت صفحه شما را کاهش دهد که می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد. همچنین به یاد داشته باشید که متن جایگزین اضافه کنید، زیرا این جزئیات اضافی وب سایت شما را در دسترس تر می کند و می تواند به رتبه بندی در تصاویر گوگل کمک کند.

حتماً ویژگی‌های کاربردی مانند رونویسی برای ویدیوها و متن جایگزین برای تصاویر را نیز در نظر بگیرید. اینها مکان عالی دیگری برای گنجاندن کلمات کلیدی هدف شما هستند و ترکیب آنها می تواند به سازگاری سایت شما با ADA کمک کند.

سازگاری با موبایل رسپانسیو

موبایل دوستی چیست؟ سازگاری با موبایل، قابلیت استفاده سایت شما را در دستگاه های تلفن همراه توصیف می کند.

تست موبایل فرندلی

یک وب سایت سازگار با موبایل ضروری است زیرا بیش از 50 درصد از ترافیک اینترنت از دستگاه های تلفن همراه می آید. اگر افرادی که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هستند نتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، رتبه شما در نتایج جستجو کاهش می‌یابد.

به عنوان مثال، موتورهای جستجو مانند گوگل از سازگاری تلفن همراه یا پاسخگویی به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند. این بدان معناست که اگر سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه نشده باشد، سرنخ ها و درآمد ارزشمندی را از دست خواهید داد.

سازگاری تلفن همراه دیگر یک پیشنهاد نیست. این یک الزام است، به خصوص اگر می خواهید برای کلمات کلیدی خود رتبه خوبی داشته باشید. گوگل زمانی که وب سایت شما را رتبه بندی می کند، سازگاری با موبایل را در نظر می گیرد. سازگاری کم = رتبه پایین.

بهینه سازی روی صفحه برای سازگاری با موبایل اغلب بر توسعه یک سایت واکنش گرا متمرکز است. با یک وب سایت واکنش گرا، شما یک سایت واحد دارید که به روز رسانی وب سایت و افزودن محتوای جدید را آسان می کند.

از ابزار Google’s Mobile-Friendly Test برای بررسی پاسخگویی سایت خود استفاده کنید!

چگونه بهینه سازی درون صفحه on page خود را ارزیابی کنیم .

اکنون که در مورد سئوی داخلی اطلاعات دارید، می توانید عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید. شما می توانید از ابزاری برای ممیزی سایت خود استفاده کنید یا می توانید بسته به اولویت خود به صفحات جداگانه به صورت دستی نگاه کنید. اگر انتخاب می کنید که به صورت دستی نگاه کنید، می توانید از این معیارها به عنوان مبنایی برای بهینه سازی در صفحه استفاده کنید.

آیا از کلمات کلیدی برای هر صفحه استفاده می کنید؟ آیا این کلمات کلیدی بازدیدکنندگان را تحویل داده اند؟ اگر نبوده اند، چرا هنوز از کلمات کلیدی استفاده می کنید؟

صفحات سایت خود را به یکدیگر پیوند می دهید؟

این می تواند راهی برای کمک به بازدیدکنندگان باشد که تنها با یک یا دو کلیک از یک نقطه به نقطه دیگر بروند؟

آیا سایت شما به سرعت بارگذاری می شود؟ یا اینکه برخی از صفحات زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارند؟ اگر مشکل دارید، بفهمید مشکل از کجاست. یک وب سایت با بارگذاری آهسته چیزی است که نه بازدیدکنندگان انسان و نه ربات ها از آن لذت می برند!

چگونه سئوی داخلی on page رقیب را بررسی کنیم

احتمالاً لازم نیست خیلی سخت فکر کنید تا قوی ترین رقبای خود را پیدا کنید. متأسفانه، آنها نیز سخت تلاش می کنند تا خود را در صنعت شما تثبیت کنند، و می توانید مطمئن باشید که آنها نیز مانند شما از سئو داخلی استفاده می کنند.

اگر می‌خواهید بدانید چه کارهایی را بهتر انجام می‌دهید، وب‌سایت‌های آنها را بررسی کنید و به کارهایی که انجام می‌دهند نگاهی بیندازید. در حالی که آنها احتمالاً چند راز در آستین خود دارند، شما می توانید تنها با بررسی چند صفحه اطلاعات زیادی به دست آورید.

بررسی رقابت شما همچنین می‌تواند زمینه‌هایی را برای بهبود وب‌سایت خود به شما نشان دهد و کسب‌وکار شما را در کل تقویت کند. شروع به توسعه کامل سئوی داخلی خود کنید و احتمالاً در هفته ها و ماه های آینده شاهد افزایش رتبه صفحه سایت خود خواهید بود.

سئو داخلی on page در مقابل سئوی خارج از صفحه Off-page: تفاوت چیست؟

اگر مقالات ما را با دقت بخوانید کاملا متوجه خواهید شد که سئو داخلی با سئوی خارج از صفحه متفاوت است، اصطلاح دیگری که احتمالاً هنگام تلاش برای افزایش رتبه آنلاین خود با آن مواجه خواهید شد.

تفاوت بین سئو داخلی و خارج از صفحه چیست؟

سئوی درون صفحه on pageچیست؟

به اقدامات انجام شده در وب سایت شما اشاره دارد، مانند بهینه سازی محتوای شما و ساده سازی ناوبری، برای افزایش رتبه جستجوی شما.

سئوی خارج از صفحه Off-pageچیست؟

به اقداماتی اطلاق می شود که از وب سایت شما انجام می شود، مانند کسب بک لینک از سایر سایت های معتبر، برای افزایش رتبه جستجوی شما.

سئوی موفق به ترکیبی سالم از سئو داخلی و خارجی نیاز دارد.

ما همه استراتژی‌ها و بهترین روش‌ها را می‌دانیم تا مطمئن شویم کسب‌وکار شما در بالای نتایج جستجوی مورد نیاز برای کمک به رشد کسب‌وکارتان نشان داده می‌شود. تیم ما متشکل از متخصصان سئو به دنبال ستاره ها هستند تا نتیجه شرکت شما را تقویت کنند.

امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد خدمات سئو داخلی on page ما بیشتر بدانید!

 

رای دهید{title}

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا