تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) چیست و نقش آن در سئو

تگ title (Title Tag) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) چیست؟بازدیدکنندگانی که به وب‌سایت شما می‌آیند باید بتوانند عناوین شما را تشخیص دهند، که همچنین باید به وضوح توسط Google شناسایی شود. فرآیند استفاده از کد برای برچسب‌گذاری واضح، تگ‌های عنوان نامیده می‌شود – عملی که توسط یک آژانس بازاریابی یا شرکت SEO برای بهبود بهینه‌سازی موتور جستجوی شما به کار می‌رود.

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) چیست و نقش آن در سئو

Contents

تگ های هدینگ در صفحه
تگ های هدینگ در صفحه را توضیح می دهد

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) :کارشناسان سئو از تگ های هدینگ برای ارائه توضیحات واضح به گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می کنند تا هوش مصنوعی آنها بداند که وب سایت شما در مورد چیست. این به گوگل امکان می‌دهد صفحات شما را به عبارات جستجوی مرتبط و درخواست‌های کاربر متصل کند. در این دسته، چندین برچسب وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، از جمله عنوان اصلی شما (H1) و هر عنوان فرعی (H1، H2، H3 و غیره).

این تگ های HTML برای بازاریابی موتور جستجوی شما و نمایش در صفحات نتایج مناسب ضروری هستند.

چگونه از تگ های title برای SEO استفاده می کنید؟

چگونه از تگ های title برای SEO استفاده می کنید؟

فرآیند برچسب‌گذاری متن با تگ‌های عنوان از نظر SEO نسبتاً ساده است. اکثر پلتفرم های انتشار وب سایت این گزینه را دارند که آنها را به عنوان هدینگ SEO برچسب گذاری کنند، اگرچه می توانید این کار را به صورت دستی نیز با وارد کردن HTML و قرار دادن کد صحیح انجام دهید.

تگ H1 چیست و چرا برای سئو مهم است

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) :سه نوع تگ مختلف از H1 تا H6 وجود دارد و شما باید از آنها برای رتبه بندی هدینگهای مختلف از نظر اهمیت استفاده کنید. H1 عنوان اصلی شماست و باید کلمه یا عبارت اصلی شما را در آن داشته باشد تا گوگل دقیقاً بداند محتوای شما در مورد چیست و شما را بر این اساس در رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دهد. اغلب، تگ‌های H1 و H2 مهم‌ترین تگ‌های شما هستند، و اغلب از آن‌ها برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی استفاده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: اهمیت تگ H1 برای سئوی وب سایت

سایر تگ های تایتل با کد HTML زیر قالب بندی می شوند:

چگونه از تگ های title برای SEO استفاده می کنید؟
آموزش استفاده از تگ های title برای SEO در صفحه

<H1>عنوان اصلی مقاله شما در اینجا قرار خواهد گرفت</H1>

<H2>اینها عناوین فرعی مهم با کلمات کلیدی هستند</H2>

<H3>اطلاعات بیشتر، از جمله کلمات کلیدی</H3>

<H4>شروع به استفاده از این برای مقالات طولانی کنید </H4>

<H5>اغلب استفاده نمی شود مگر اینکه کتاب الکترونیکی یا متن طولانی دیگری را جمع آوری کنید</H5>

<H6> مانند هدینگ H5. به ندرت استفاده می شود مگر اینکه کلمات زیادی داشته باشید</H6>

نحوه ساختار سرفصل ها برای دسترسی به وب | نومنسا

تگ های تایتل چه کاری انجام می دهند؟ تاثیر آن بر سئو

وظیفه اصلی سرفصل های وب سایت برقراری ارتباط با خزنده های گوگل (و هوش مصنوعی سایر موتورهای جستجو) است. آنها همچنین ساختار صفحه شما را با بزرگ کردن عنوان اصلی و بزرگ کردن عنوان های فرعی همچنان برجسته اما کوچکتر به صفحه شما ارائه می دهند، بنابراین می توان آنها را از متن استاندارد و هدینگ اصلی متمایز کرد.

اینها زمانی که متنی از هر نوع را نمایش می دهید ضروری است تا برای خوانندگان و موتورهای جستجو به طور یکسان روشن شود. یک ساختار هدینگ HTML با ساختار مناسب چندین مزیت را به همراه خواهد داشت، از جمله:

دسترسی

دستگاه‌های تلفن همراه از صفحه‌خوان‌ها و ذره‌بین‌ها برای اهداف دسترسی، و مقیاس‌بندی صحیح صفحات استفاده می‌کنند. آنها برای رسیدن به این هدف به سربرگ ها مراجعه می کنند.

متن را می شکند

وقتی بازدیدکننده با دیواری از متن مواجه می‌شود، بعید است که بنشیند و مطالب را بخواند. این عناوین فرعی متن را تجزیه می کنند و به خوانندگان این امکان را می دهند که بهترین پاراگراف را متناسب با نیاز خود بیابند.

می توانید کلمات کلیدی را برجسته کنید

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) :کلمات کلیدی شما در سئو و رتبه بندی شما در جستجوهای مرتبط ضروری هستند. گنجاندن کلمات کلیدی شما برای هر کسب و کاری حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که در این جستجوها رتبه بالایی دارند.

شما می توانید به راحتی تغییرات را ایجاد کنید: بهینه سازی تگ های سرصفحه و ایجاد تغییرات برای گنجاندن کلمات کلیدی جدید یا متفاوت بدون تغییر تمام محتوای شما ساده است.

مهمترین تگ تایتل در یک صفحه چیست؟

مهمترین تگ تایتل در یک صفحه چیست؟
آموزش استفاده از تگ های هدینگ در وردپرس را توضیح می دهد

هر آژانس دیجیتال مارکتینگ بر برچسب H1 تاکید می کند و کسب و کار شما نیز باید همین رویکرد را اتخاذ کند. می‌پرسید تگ H1 چیست؟ در حالی که سایر عناوین شما ضروری هستند، برچسب های H1 دارای فاکتورهای رتبه بندی اصلی هستند. در حالی که بسیاری از روندهای سئو در طول سال ها تغییر کرده اند، تگ های هدینگ یکی از بهترین استراتژی ها برای بهبود رتبه و نتایج شما هستند.

برچسب های عنوان وردپرس: H1، H2 – چگونه و چرا از آنها استفاده کنیم

تگ‌های عنوان یکی دیگر از برچسب‌های مهم برای نمایش در هر یک از وب‌سایت‌های کسب‌وکار شما هستند، اما این تگ‌ها با H1 بسیار متفاوت هستند. در حالی که تگ عنوان شما نیز در HTML کدگذاری شده است و در SERPS (صفحات نتایج موتور جستجو) ظاهر می شود، اما به صورت بصری در صفحه شما برای بازدیدکنندگان شما ظاهر می شود. این مورد حتی برای عنوان وبلاگ شما نیز صادق است.

بیشتر بخوانید: سئوی سایت وردپرس: چگونه رتبه سایت وردپرس را بالا ببریم

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) :این عنوان صفحه ای است که به عنوان نام برگه در مرورگر، در پیش نمایش های رسانه های اجتماعی هنگامی که صفحه خود را به اشتراک می گذارید و نتایج موتور جستجو به عنوان عنوان صفحه ظاهر می شود. H1 هدینگ تصویری است که هنگام مرور صفحه شما به بازدیدکنندگان نشان داده می شود. هر دو سیگنال سئوی قدرتمندی برای خزنده‌های گوگل هستند و هر دو موضوع وب‌سایت شما را توصیف می‌کنند – اما برچسب H1 شما باید به عنوان اولین چیزی که مردم متوجه آن می‌شوند برای مخاطبان شما واضح باشد.

وقتی نوبت به ساختار می رسد، تگ H1 بالاترین اولویت را دارد و سایر برچسب ها به ترتیب سلسله مراتبی در زنجیره قرار می گیرند – H2، H3، H4 و غیره.

نکته: مطمئن نیستید چه تعداد تگ h2 در هر صفحه دارد؟

توصیه می کنیم حداقل از 1 تا 2 تگ H2 در هر صفحه استفاده کنید

چرا سرفصل ها برای سئو مهم است؟

تگ title (Title Tag) چیست : اهمیت هدینگها برای بهینه سازی موتورهای جستجو دوچندان است. اولا، همانطور که اشاره کردیم، گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است از آنها به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده کنند. اینها به عنوان توصیف کننده برای محتوای شما استفاده می شود و Google آن را با جستجوهای مرتبط مطابقت می دهد، بنابراین در نتایج درست ظاهر می شوید.

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) چیست و نقش آن در سئو

خوانایی برای جلب علاقه کاربر ضروری است. این نیز یک عامل رتبه بندی در گوگل است. یک کپی خوب، تجربه کاربر را بهبود می بخشد، و گوگل می خواهد نتایج باکیفیتی را به مخاطبان خود ارائه دهد، بنابراین موتور جستجو کیفیت را به کپی نازک ترجیح می دهد. این شامل هدینگها نیز می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش صفر تا صد سئو رایگان

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) :فرض کنید کپی شما به خوبی در وب سایت کسب و کار شما ساختار یافته است، با سرفصل ها و زیرعنوان ها به درستی کپی را تقسیم می کنند و به عنوان تابلویی برای مردم عمل می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند کشف کنند. در این صورت، سئو سایت شما را در نتایج جستجو ترجیح می دهد. بنابراین شما اساساً دو لقمه گیلاس دریافت می‌کنید، با توجه به اینکه گوگل به محتوا و خوانایی آن هنگام رتبه‌بندی سایت شما نگاه می‌کند.

نکاتی که باید در مورد تگ های هدینگ بدانید

اهمیت تگ‌های هدینگ و بهینه‌سازی و رتبه‌بندی برای موتورهای جستجو به وضوح مشخص شده است. اما تشخیص اهمیت آنها در مورد ساختار سایت، خوانایی و کاربر پسند بودن آن برای بازدیدکنندگان نیز ضروری است.

کارشناسان سئو و آژانس های بازاریابی دیجیتال همگی به شما خواهند گفت که اهمیت سئو باید با کیفیت محتوای شما متعادل شود. بله، گوگل از وب‌سایت‌های تجاری که اغلب نسخه‌های منحصربه‌فرد را منتشر می‌کنند، حمایت می‌کند، و بله، گوگل به وب‌سایت‌ها و مقالاتی که بهینه‌سازی شده‌اند ترجیح می‌دهد. اما این محتوا همچنین باید برای مخاطبان شما معنا و ارزش داشته باشد.

نحوه استفاده از تگ های تایتل یا نگ عنوان  H1 تا H6

تگ title (Title Tag) چیست : روش تگ هدینگ H1، H2، H3 شما را تشویق می کند تا در قرارداد روزنامه نگاری قدیمی هرم وارونه بنویسید. شما مهم ترین عنوان خود را در بالا دارید، بنابراین این جایی است که گوشت محتوا نیز باید در آن قرار گیرد. سپس می توانید محتوای خود را جدا کنید تا اسکن آن با چشم انسان بسیار آسان تر باشد.

هر تگ هدینگ به تکه ای از محتوا اختصاص می یابد که مستقیماً با آن مرتبط است. خوانندگان می توانند به سرعت چشمان خود را روی آن ببندند و آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. این تگ‌های سرفصل نه تنها برای خزنده‌های گوگل مهم هستند، بلکه روشی عالی برای بسته‌بندی محتوای شما به گونه‌ای هستند که ارزش و سودمندی برای مخاطبان شما داشته باشند.

تگ های سربرگ

برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن از سرفصل های خود، باید به درستی ساختاربندی شوند. اگر ساختارهای عنوان خود را ثابت کنید، محتوایی با هضم آسان برای مخاطبان خود ارائه خواهید کرد.

با این کار تحسین زیادی از گوگل به دست می آید، بنابراین وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می شود. در اینجا نکات ضروری برای ساختاربندی صحیح هدینگها وجود دارد:

سرفصل ها باید حاوی کلمات کلیدی خاص باشند

تگ title (Title Tag) چیست : با درج کلمات کلیدی مرتبط، نتایج بهتری در سئو به دست می آید. موتورهای جستجو هر کلمه را به دقت تجزیه و تحلیل می کنند، بنابراین می توانند بفهمند که محتوا در مورد چیست. این بدان معناست که شما همچنین باید بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید – بنابراین باید فقط یک تگ عنوان H1 در هر صفحه داشته باشید و نباید عناوین خود را پر از کلمات کلیدی کنید. آنها باید ساده و قابل درک باشند، به عنوان مثال، “سازمان های جستجوگرها در گلد کوست”. یک نمونه از پر کردن کلمات کلیدی می تواند «مشاور سئو در دسترس برای خدمات سئو در گلد کوست» باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت

محتوا باید خواننده پسند باشد

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) :این ناگفته نماند، اما زمانی که می خواهید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید و با آنها درگیر شوید، محتوا باید به گونه ای ارائه شود که هضم و درک آن آسان باشد. گوگل اهمیت این موضوع را درک می کند و همیشه محتوایی را که ساختار مناسب و خوانایی داشته باشد در بالای نتایج جستجوی خود قرار می دهد. برای به حداکثر رساندن نتایج خود، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما به صورت استراتژیک در تگ های هدینگ شما قرار می گیرند، اما زیاده روی نکنید زیرا ممکن است برای پر کردن کلمات کلیدی جریمه شوید. بارگذاری بیش از حد محتوای شما با کلمات کلیدی نیز خواندن مطالب شما را سخت تر می کند و این امر باعث می شود مخاطبان شما را منصرف کنند.

هرم معکوس – بهترین ساختار نوشتاری

هرم معکوس نقشه راهی است که برای چندین دهه در روزنامه نگاری استفاده می شود و الگوی مناسبی برای ساختار محتوا در وب سایت های مدرن است. این با این فرض عمل می کند که خوانندگان علاقه خود را از دست خواهند داد، بنابراین مهم ترین اطلاعات باید در بالای مقاله باشد. در این مورد، این بدان معناست که گوشت محتوای شما باید از سرفصل H1 پیروی کند – از جمله اطلاعاتی که به طور خلاصه درباره چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه توضیح می‌دهد. این باید با یک H2 دنبال شود که می تواند در مورد موارد مهم در محتوا صحبت کند. اگر اطلاعات دیگری وجود دارد که ممکن است چندان ضروری نباشد اما همچنان می تواند مرتبط باشد، می توان آن را در زیر برچسب های H3، H4 و غیره دنبال کرد.

از کلمه کلیدی برای تگ H1 با یا بدون کلمات اضافی استفاده کنید:

تگ تایتل یا تگ عنوان :هیچ چیزی نمی تواند مانع استفاده از بیش از یک تگ H1 شود، اما توصیه نمی شود. این نه تنها با داشتن بیش از یک عنوان اصلی، مخاطبان شما را گیج می کند، بلکه گوگل را نیز گیج می کند. تگ عنوان H1 شما باید بیشترین مقدار r را در خود جای دهد

تگ تایتل یا تگ عنوان چیست ؟

کلمه کلیدی مرتبط با محتوایی که آن را دنبال می کند. اگر صفحه ای در مورد خدمات لوله کشی خود می نویسید، کلمه لوله کش یا لوله کشی باید کلمه کلیدی در آن تگ H1 باشد. هنگامی که شروع به اضافه کردن بیش از یک تگ H1 با کلمات کلیدی مختلف می کنید، قدرت سئوی شما را تنها با یک عنوان H1 کاهش می دهد. یک عنوان و یک کلمه کلیدی چیزی است که در هر صفحه برای نتایج مطلوب نیاز دارید.

عنوان خود را با H1 خود متفاوت کنید

وقتی کد نویسی HTML را برای صفحه کسب و کار خود باز می کنید، متوجه تگ دیگری خواهید شد که به این شکل است: <title></title>. این توضیحات صفحه عنوان به اندازه تگ H1 شما برای سئو مهم است و محتوای صفحه شما را توصیف می کند. شما همچنین باید کلیدواژه اصلی خود را در صفحه عنوان خود وارد کنید، اما این عناوین نیز باید متفاوت باشند، بنابراین خطر تکراری شدن را ندارید.

قطعه های ویژه را در نظر بگیرید

تگ title چیست :قطعه‌های ویژه، قسمت‌های کوتاهی از متن هستند که درست در بالای جستجوهای Google ظاهر می‌شوند تا به جستجوگران یک عکس فوری کوتاه از صفحه وب و محتوای آن ارائه دهند.

این قطعه به‌طور خودکار از صفحات وب در فهرست Google استخراج می‌شود و اطلاعاتی که در تگ‌های سرصفحه خود ارائه می‌دهید تا حد زیادی به سمت شکل‌گیری قطعه‌های برجسته قانع‌کننده خواهد رفت. در حالی که تگ‌های H1 مستقیماً در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر نمی‌شوند، گوگل از آنها برای ایجاد این قطعه‌های برجسته استفاده می‌کند.

تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag)

تگ تایتل یا تگ عنوان  :یک راه عالی برای متقاعد کردن گوگل به اینکه صفحه شما کاندید مناسبی برای یک قطعه برجسته است این است که با تگ های H1 خود به همان روشی رفتار کنید که صدا را به متن می دهید. به سؤالاتی فکر کنید که ممکن است افراد با صدای بلند بپرسند و با استفاده از یک کلمه کلیدی طولانی که به سؤال آنها پاسخ می دهد، پاسخ مستقیم را تایپ کنید. این به شما یک تگ H1 بسیار موثر می دهد و بهترین عکس در صفحه وب شما یک قطعه برجسته است.

بیشتر بخوانید: سئو درون صفحه یا seo on page چیست؟

شما باید به طور مداوم از آنها استفاده کنید

ساختن تگ های عنوان در وب سایت کسب و کار شما به یک عادت تبدیل می شود. اگر عادت های بدی ایجاد کنید، با گذشت زمان، به نتایج سئوی مورد نظر خود نخواهید رسید. با حاکمیت مناسب و یک رویکرد ثابت در جهت مونتاژ صحیح ساختار محتوای خود – از جمله تگ های سرصفحه خود – شما پاداش های سئو را دریافت خواهید کرد.

با گذشت زمان، تجربه‌ای مثبت و ثابت برای بازدیدکنندگان خود ایجاد می‌کنید، وب‌سایتی آسان برای پیمایش و مزایایی که رتبه‌بندی صفحات شما را در جستجوهای Google افزایش می‌دهد. اگر برچسب‌های شما در حال حاضر ناسازگار هستند، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که این تگ‌های هدینگ و عملکرد کلی شما در صفحات وب شما بهبود یابد.

سئوی مدرن مطابق با استانداردهای روز

روزهای غرب وحشی سئو ممکن است در مورد پر کردن کلمات کلیدی تا حد ممکن باشد، اما سئوی مدرن بسیار ظریف تر از آن است. گوگل (و سایر موتورهای جستجو) می خواهند اطمینان حاصل کنند که آنچه در بالای SERP ها ارائه می کنند نه تنها مرتبط است بلکه از استاندارد بالایی برخوردار است.

تگ تایتل (Title Tag) چیست و نقش آن در سئو

گوگل با ارائه محتوای بی کیفیت به جستجوگران به تسلط خود در بازار دست نیافته است، بنابراین بهینه سازی صفحات وب شما برای موفقیت ضروری است. این شامل تمام برچسب‌های عنوان شما می‌شود تا اطمینان حاصل شود که برای به دست آوردن آن نتایج و ساختن نام تجاری خود تلاش می‌کنید.

آیا می خواهید برای بهینه سازی وب سایت و تگ های سرفصل خود کمک کنید؟ با تیم حرفه ای بازاریابی دیجیتال در سئو فراز تماس بگیرید.

ما می‌توانیم یک ممیزی کامل سئوی سایت کسب‌وکار شما و همچنین طراحی سایت و پشتیبانی سایت را انجام دهیم و استراتژی‌هایی ارائه دهیم که به شما کمک می‌کند کسب و کار خود را مقیاس‌بندی کنید، زمان خود را آزاد کنید و در نهایت پایگاه مشتری و درآمد خود را افزایش دهید.

 

رای دهید{title}

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا